Mijn vierde reisverslag vanuit Canterbury! - Reisverslag uit Canterbury, Verenigd Koninkrijk van Simone Kessel - WaarBenJij.nu Mijn vierde reisverslag vanuit Canterbury! - Reisverslag uit Canterbury, Verenigd Koninkrijk van Simone Kessel - WaarBenJij.nu

Mijn vierde reisverslag vanuit Canterbury!

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

14 Maart 2016 | Verenigd Koninkrijk, Canterbury

Hallo allemaal!

Hier weer een update vanuit Canterbury. We zitten hier inmiddels al weer meer dan een maand. Echt ongelofelijk hoe snel de tijd gaat. Het is al weer bijna twee weken sinds mijn laatste blog maar dat komt omdat we doordeweeks gewoon op de universiteit zitten en niet iedere week spannende en leuke dingen meemaken. ;) Vorig weekend is Ivanka langsgeweest en heb ik haar zaterdagavond van het station gehaald nadat ze al heel wat mee heeft gemaakt op de weg hiernaartoe. Kort samengevat: ze was blij dat ze hier eindelijk was na al dat reizen! Daarna zijn we lekker uiteten geweest bij een Italiaans restaurant. Op zaterdagavond is het echt lastig om een tafeltje te krijgen bij een goed restaurant, tip voor als je ooit naar Canterbury gaat: reserveer een tafel van te voren. Nadat we heerlijk gegeten hadden zijn we terug gelopen naar huis en heeft Ivanka ook kennisgemaakt met het bekende heuveltje/paadje omhoog naar ons huis. S ’avonds is het paadje al helemaal niet aangenaam om in te lopen omdat er weinig verlichting is in het donker en het naast een kerkhof ligt. Ivanka begon met rennen naar boven, dus ik dan ook maar. Ik was helaas mijn zaklampje vergeten. Deze neem ik anders altijd mee als we in het donker naar boven moeten. Maar ik heb wel een nieuw persoonlijk record gevestigd denk ik want we waren zo boven. Hierna heb ik een rondleiding gegeven door ons grote huis en hebben we vooral veel bij gekletst.

De volgende dag zijn we de stad in gegaan, hebben we (natuurlijk) geshopt en zijn we met Joyce en Stijn naar Tiny Tim’s Tearoom geweest. Hier hebben we weer overheerlijke English Tea gedronken en ben ik weer gegaan voor mijn nieuwe favoriete lekkernij; de brownie met karamelsaus, vanille ijs en slagroom. De volgende keer ga ik voor een van de verse zelfgemaakte stukjes taart die ze daar hebben. En dan moet ik toch wel toegeven dat Jan de Groot met zijn Bossche Bollen hier toch niet tegenop kan.

Op maandag moest Joyce al vroeg haar bed uit om afscheid te nemen van Stijn en hem weg te brengen naar het treinstation terwijl Ivanka nog lekker even konden blijven liggen. S’ middags zijn we weer de stad in gegaan en hebben we de Canterbury Cathedral van dichtbij bekeken en een aantal leuke foto’s gemaakt, hebben we een lekkere cappuccino op in ons vaste koffietentje en hebben we Ivanka de bibliotheek en universiteit laten zien. Daarna op naar huis en op tijd slapen want de volgende dag zouden we naar Londen gaan!

Na ons eerste ritje in de trein hier in Engeland kwamen we aan in Londen. Daar zag ik na bijna een maand mijn zus, schoonbroer, Mariska en Hans weer! We hebben een superleuke dag gehad en we hebben natuurlijk ook een aantal highlights bekeken in Londen. We zijn heerlijk uiteten geweest met zijn allen en met de vrouwen hebben we ons zelf een uur vermaakt in de Victoria’s Secret winkel. De mannen hadden ondertussen een pub gevonden en konden zich daar prima vermaken. Na een paar biertjes en wijntjes zijn we met zijn allen nog wat verder gaan winkelen omdat we toch in de winkelstraat rondliepen, toevallig ;) Toen was het moment van afscheid nemen er al weer, midden in de metro even snel een paar knuffels en dan snel eruit. Ik heb nog nooit zo snel afscheid genomen denk ik. Maar gelukkig was het dit keer maar voor twee weken want volgende week woensdag komen wij zelf terug naar Nederland voor twee weken. Ik kijk er stiekem ook wel weer een beetje naar uit ook al hebben we het hier zo goed naar onze zin. Maar ook je leven hier wordt weer normaal en daar raak je aan gewend. Misschien komt dat ook wel omdat je in Engeland niet ieder weekend leuke dingen kunt gaan doen omdat het gewoonweg heel duur is hier. Nu gaan we voor ons gevoel weer even twee weken op vakantie in eigen land, of tenminste zo voelt het voor mij. Normaal ben ik nooit zo’n grote fan van op vakantie gaan in eigen land maar nu voor de eerste keer wel! ;) Want ook nu we hier in een westers land wonen zie je toch nog grote verschillen met Nederland. De vuilnismannen komen hier iedere donderdag de vuilnisbakken legen maar dat is ook precies het enige wat ze doen. Al het vuilnis wat er naast valt blijft gewoon op straat liggen, de bekende rode zakjes om hondendrollen in op te ruimen zijn hier ook nog niet uitgevonden. Of tenminste deze moeten de mensen zelf kopen maar dat doen er natuurlijk maar weinig waardoor je ook op moet letten waar je loopt. In Nederland is dan toch wel veel gewoon heel goed geregeld, zelf kleine dingetjes.

Om nog even terug te komen op de universiteit, we hebben daar al een presentatie gehouden in het Engels. Op de pabo hier zijn ze nu bezig met vakoverstijgend werken wat wij vorig jaar al hebben gehad op de pabo in Nederland. We moesten in een groepje van vier een les bedenken waarbij je verschillende vakken gebruikt in één les. Dit hebben we uiteindelijk moeten presenteren aan de hand van een prezi aan de rest van de klas. En het ging ons nog best goed af zo in het Engels! We merken ook echt dat we al flink vooruit zijn gegaan in de Engelse taal sinds het moment dat we hier arriveerden. We hebben al weer wat nieuwe woordjes geleerd en spreken het nou veel vloeiender en hoeven minder over zinnen na te denken. Dit was natuurlijk ook een van de redenen waarom we hier naartoe zijn gegaan!

Afgelopen weekend zijn we met de bus naar de kust vertrokken. Daar hebben we de plaatsjes Whitstable en Herne Bay bezocht, niet heel bijzonder, dan zijn de kustplaatsjes in Nederland toch wat leuker om naartoe te gaan. Maar toch hebben we wel wat meer gezien van de omgeving en hebben we voor nog geen 7 euro een leuke bustocht gehad. Komend weekend mogen we fietsen lenen van een leraar op de universiteit en gaan we waarschijnlijk vast een kijkje nemen op de basisschool waar we vanaf 11 april stage gaan lopen voor drie weken. Hopelijk gaat het fietsen hier helemaal goed komen aangezien het toch gevaarlijker is in het verkeer hier omdat er niet altijd fietspaden te vinden zijn en omdat ze hier natuurlijk links rijden en hele andere verkeersregels hebben dan wij. Maar wij als echte Nederlanders moeten dit natuurlijk wel gewoon kunnen, ik ben ervan overtuigd dat dit helemaal goed gaat komen!

Hoe dit allemaal afloopt laat ik weer weten in mijn volgende blog!

Tot snel weer,
Liefs Simone

  • 14 Maart 2016 - 15:51

    Egon Van Kessel:

    Kijk al uit naar volgende week om je voor het eerst in vijf weken weer te zien en uiteraard maar 1 mei als ik je weer op kan komen halen.

    Egon Sr

  • 14 Maart 2016 - 16:21

    Susanne:

    Super mooi stukje weer altijd wat te beleven en Londen was heel leuk tel nu de dagen af dat je volgende week weer naar huis komt xxx je zus

  • 14 Maart 2016 - 17:17

    Dorine:

    Leuk Simone

  • 15 Maart 2016 - 13:19

    Lia En Karel:

    weer een mooi verslag simone. als je straks thuis bent moeten we dan allemaal engels praten want dat plat driels versta je toch niet meer!!!!!!!!
    groetjes en tot ziens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Van 11 februari tot 4 mei ga ik samen met Joyce naar Canterbury (Engeland). We volgen daar lessen aan de Christ Church University. En daarnaast lopen wij nog een aantal weken stage op een Engelse basisschool.

Actief sinds 13 Jan. 2016
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 3257

Voorgaande reizen:

11 Februari 2016 - 01 Mei 2016

Canterbury

Landen bezocht: