Mijn tweede reisverslag vanuit Canterbury! - Reisverslag uit Canterbury, Verenigd Koninkrijk van Simone Kessel - WaarBenJij.nu Mijn tweede reisverslag vanuit Canterbury! - Reisverslag uit Canterbury, Verenigd Koninkrijk van Simone Kessel - WaarBenJij.nu

Mijn tweede reisverslag vanuit Canterbury!

Blijf op de hoogte en volg Simone

19 Februari 2016 | Verenigd Koninkrijk, Canterbury

Hallo allemaal!
Nog steeds vanuit Canterbury mijn tweede reisverslag van de afgelopen week. Nadat ik jullie in mijn vorige reisverslag uitgebreid vertelt heb over het moment van arriveren voor ons tot het afscheid nemen van onze familie ga ik nu verder vertellen over hoe onze eerste ‘’zelfstandige levensweek’’ is begonnen. Op zaterdag heb ik na het schrijven van mijn blog lekker mijn kamertje nog een beetje opgeruimd en daarna hebben we de rest van de dag rustig aan gedaan en onze badkamer een grote poetsbeurt gegeven. Hierna ben ik gelijk onder de douche gestapt en heb ik gelukkig iets ontdekt in ons huis dat goed is zonder dat we er iets aan moesten doen. ’s Avonds heb ik voor het eerst gekookt voor ons en dat ging gewoon best wel goed! We gebruiken Joyce haar kamer als soort van eetkamer en mijn kamer en bed worden gebruikt als woonkamer en thuisbioscoop. We hebben namelijk in de ‘’One-pound-shops’’ hier in Canterbury allemaal films ontdekt voor 1 pond per stuk. We komen over drie maanden naar huis met een nieuwe lading dvd’s die we waarschijnlijk thuis ook al hebben liggen maar goed, ’s Avonds kunnen we wel films kijken. Op de zondag zijn we Canterbury ingegaan om te gaan shoppen. We vonden dat we onze kamers nog wel wat leuker konden maken door kaarsjes te kopen, kleedjes, bloemen etc. Uiteindelijk kwamen we erachter dat het lopen met volle tassen naar ons huis op een heuvel niet zo makkelijk was zoals gedacht. Met de auto ging het veel sneller en het voetpad wat we iedere dag op en af moeten lopen is ook nog niet onze beste vriend geworden. Zélfs niet na een week.

Op maandag zijn we voor de verandering nog maar een keer Canterbury in gegaan. Maar dit keer om voor onszelf te gaan shoppen. En ja, ik had een nieuwe tas nodig om mee te nemen naar school. Ik heb dus niet zomaar geshopt, wel met een doel. Ook hebben we voor de eerste keer boodschappen gedaan en kwam ik erachter dat het allemaal niet zo goedkoop is, zelfs niet wanneer je alleen bent. We hebben ook al een vast koffietentje gevonden in het centrum. Mocht je ons een keer komen opzoeken en we zijn niet thuis, grote kans dat je ons kunt vinden bij de Pret A Manger.

Op dinsdagochtend was Joyce al druk in de weer om onze stroom weer op gang te krijgen nadat deze was uitgevallen. Na wat telefoontjes naar huis en nadat ze ons huisgenootje wakker had gemaakt kwam de stroom weer op gang. Dit was overigens niet de eerste keer dat de stroom uitviel. Op de donderdag was het weer zover maar gelukkig heb ik Joyce bij, die kan na poosje er altijd weer voor zorgen dat we weer stroom hebben. Hierna zijn we naar de Canterbury kathedraal geweest en hebben we deze uitgebreid als echte toeristen bekeken van binnen en buiten. Want nu we hier voor drie maanden wonen kunnen we het niet maken om een van de beroemdste kathedralen in Engeland en in onze woonplaats niet bezocht te hebben.

Op woensdag zijn we voor het eerst naar de universiteit vertrokken. Hier hebben we onze ‘’mentor’’ Georgie ontmoet. Een medestudent die ons rondleidde en bij wie we in de klas zitten. Gelukkig maar want anders zouden we verdwalen op de campus. Het is echt totaal anders dan ons Fontys gebouw in Den Bosch met maar drie verdiepingen. We hebben hier kennisgemaakt met een aantal medestudenten en we werden erg leuk ontvangen door de leerkrachten. We staan bekend als de ‘’Dutch visitors’’ en we werden al gelijk betrokken bij de les doordat we onze visie over professionalisme van de leerkracht mochten vertellen. Door te praten met medestudenten kwamen we erachter dat er grote verschillen zijn tussen het basisonderwijs hier en in Nederland. Georgie is voor een maand in Nederland geweest en die heeft ons vertelt dat wij veel relaxter met de leerlingen omgaan dan hier in Engeland. We gaan over een aantal weken stage lopen op een basisschool in Bridge, een dorpje net buiten Canterbury. Hier zullen we zelf kunnen zien of Georgie ook echt gelijk heeft hierin. We kijken al erg uit naar deze stageperiode nu we weten op welke primary school we stage mogen lopen. We worden daar begeleid door Mrs. Perfect, dus het kan eigenlijk al niet misgaan.

Op donderdag hebben we English-, maths- en science(=scheikunde, wetenschap) lessen gevolgd. Vooral de Engelse taal les was erg interessant want hier spraken ze over leerlingen die Engels niet als moedertaal hebben en hoe je ze dan toch het beste kunt ondersteunen tijdens het leren van de Engelse taal. Hier in Engeland noemen ze dat EAL oftewel English as an Additional Language. Wij waren tijdens deze les EAL-learners en konden wat er werd gezegd betrekken op onszelf.

Op vrijdag hadden we afgesproken met Anthony, onze ‘’mentor’’ tijdens onze stageperiode op de basisscholen. Een hartstikke leuke man waar we ook nog een beetje Nederlands mee kunnen praten omdat hij in Leiden is opgegroeid. Hij was erg enthousiast en heeft ons onze studentennummers gegeven zodat we op de universiteit gebruik kunnen maken van allerlei faciliteiten. Hier kwam ik erachter dat ze een foutje hebben gemaakt met mijn achternaam, dus op de universiteit sta ik ingeschreven als Simone van Gessel. Maar goed, Anthony kan dit waarschijnlijk nog aanpassen. Ook mogen we van Anthony een keer fietsen komen lenen zodat we ook buiten Canterbury een keertje een kijkje kunnen gaan nemen en we werden zelfs uitgenodigd om een keer bij hem thuis te komen eten. We hebben met hem leuk kunnen praten over allerlei dingen die hij zich nog kon herinneren van zijn tijd in Nederland zoals; Amsterdam, Leiden, Jan Wolkers uit Oestgeest (nog geen idee wat hij hier mee bedoelde) en Louis van Gaal die natuurlijk bekend staat om zijn gebrekkig Engels in combinatie met Nederlandse woorden. ’s Middags werden we uitgenodigd om een hoorcollege bij te wonen van twee bekende Engelse kinderboekschrijvers; Rob Biddulph en M.G. Leonard. Dit was erg interessant en ik heb van beide schrijvers een boek gekocht en deze zijn heel leuk ook nog gesigneerd door de schrijvers zelf. Gerlaine en Renee, jullie mogen trots op ons zijn! ;)

Nou een week zit er alweer op en ik kijk uit naar wat ik de komende week weer kan vertellen.
Tot snel weer en liefs van mij!

  • 19 Februari 2016 - 20:51

    Paula & Wiljan:

    Trots op jou!
    Liefs van ons

  • 19 Februari 2016 - 23:15

    Egon Van Kessel Sr:

    Terug naar Oegstgeest was een boek van Jan Wolkers.

  • 20 Februari 2016 - 09:17

    Lia En Karel:

    zo simone dat was best een drukke en een interessante eerste week.

    gelukkig had je nog tijd voor je hobby< shoppen> haha

    groetjes

  • 20 Februari 2016 - 10:39

    Tonnie En Martin:

    Vet cool meid, ga zo door (ook met shoppen haha)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Van 11 februari tot 4 mei ga ik samen met Joyce naar Canterbury (Engeland). We volgen daar lessen aan de Christ Church University. En daarnaast lopen wij nog een aantal weken stage op een Engelse basisschool.

Actief sinds 13 Jan. 2016
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 3258

Voorgaande reizen:

11 Februari 2016 - 01 Mei 2016

Canterbury

Landen bezocht: