Mijn derde reisverslag vanuit Canterbury! - Reisverslag uit Canterbury, Verenigd Koninkrijk van Simone Kessel - WaarBenJij.nu Mijn derde reisverslag vanuit Canterbury! - Reisverslag uit Canterbury, Verenigd Koninkrijk van Simone Kessel - WaarBenJij.nu

Mijn derde reisverslag vanuit Canterbury!

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

01 Maart 2016 | Verenigd Koninkrijk, Canterbury

Hallo iedereen,
Mijn derde reisverslag alweer, ongelofelijk dat over 11 dagen ik hier alweer een maandje in Canterbury zit. Time flies when you’re having fun!
Afgelopen week hebben we weer lessen gevolgd op de universiteit. We leren steeds beter het gebouw kennen en de manier van lesgeven. Hierin zien we nogal een aantal verschillen met de lessen die wij krijgen op de pabo in Nederland en hoe de lessen hier worden gegeven. We moeten er ook even aan wennen dat we niet meer in ons Fontys gebouw met drie verdiepingen les krijgen maar dat we continu moeten wisselen tussen verschillende gebouwen van de universiteit, verspreid door heel Canterbury. Volgens een app van Joyce lopen we gemiddeld zo’n 7 kilometer per dag en afgelopen weekend hebben we op een zondag zelfs bijna 13 kilometer op een dag gelopen. Hier moet ik wel bij zeggen dat de app ook de dansjes die we hebben gemaakt tijdens het stappen zaterdag heeft meegeteld, maar goed zo zijn we zelfs tijdens het stappen nog gezond bezig geweest! ;)

Afgelopen week is rustig verlopen en hebben we zoals ik eerder al zei vooral lessen gevolgd op de universiteit. Op vrijdag kwam onze eerste gast in Canterbury langs. De zus van Joyce, Manon, is afgelopen weekend bij ons geweest en daar hebben we veel leuke dingen mee gedaan in het weekend. Een van de redenen waarom ik nu pas mijn reisverslag erop zet. Normaal doe ik dit in het weekend maar omdat we het zo druk hadden met leuke dingen doen ben ik er nog niet aan toe gekomen tot nu. We zijn op zaterdag eerst lekker gaan shoppen in Canterbury. Het centrum is niet heel groot maar wij zijn er toch in geslaagd om drie uur over vijf winkels te doen. En ja, natuurlijk kan het niet anders dan dat we alle drie goed geslaagd zijn! De komende weken hebben we voorgenomen om niet meer te gaan shoppen omdat we er niet aan hebben gedacht dat we nu veel meer verantwoordelijkheden hebben dan dat we gewoon thuis in Kerkdriel en Oijen zouden zitten. Want waar thuis alles betaald wordt van boodschappen, huur, gas, water en elektriciteit moeten we dat hier natuurlijk allemaal zelf doen. Maar dat is een van de voordelen van een paar maanden voor jezelf moeten zorgen. Je wordt je echt bewust van wat het allemaal kost en waar je allemaal op moet letten. Vooral keuzes maken waar je anders niet over na hoeft te denken. Ik betrap mezelf er nu op dat ik in de winkel sta te kijken naar een shirtje en dat ik dan denk, ik zou deze kunnen kopen of ik geef het uit aan een aantal extra boodschappen voor deze week. Ook wordt je hier in Canterbury met je neus op de feiten gedrukt hoe luxe je het eigenlijk hebt. Voor een klein stadje vind ik dat er toch nog veel zwervers op straat liggen. Hier heb ik dan toch wel veel moeite mee omdat ik dan terug denk aan de tijd dat we hier arriveerden en dat ik kon zeuren om een vieze kamer en keuken, die gewoon schoon gemaakt kunnen worden terwijl deze mensen alleen een hond, slaapzak en een kartonnen doos hebben. Bewustwording, bewustwording en nogmaals; bewustwording wat een goed leven we eigenlijk hebben zolang je maar een dak boven je hoofd hebt, gezond bent en mensen om je heen hebt die om je geven.

Maar goed, terug naar afgelopen weekend. Op zaterdag zijn we na het shoppen naar huis gegaan en hebben we ons omgekleed om uit eten te gaan in een heerlijk Italiaans restaurant. Hierna zijn we voor het eerst op stap geweest in Canterbury. Ook bij het uitgaan kwamen we verschillen tegen. Het uitgaansleven is hier ook heel anders. Hier heb je vooral veel pubs of grote clubs, waar je in Nederland van alles wat hebt en ook gewoon een straat vol met kroegjes hebt. Hier kennen ze dat niet echt en is het vooral ergens een drankje doen in het centrum of naar een club gaan waar je kunt dansen. Uiteindelijk hebben we na lang zoeken ergens een leuk barretje gevonden in het centrum waar we ons goed hebben vermaakt. Waar ik dacht dat uitgaan in Nederland al duur was, is het hier nog veel duurder. In Nederland betaal ik voor een wijntje al zo’n vier euro, hier betaalde ik 4,50 pond omgerekend zo’n 5,75 euro ongeveer voor één wijntje.

Na een leuke avond zijn we weer in ons bed beland en hebben we op zondagochtend lekker rustig aan gedaan. Daarna zijn we naar Tiny Tim’s Tearoom geweest. Een soort van Jan de Groot van Canterbury. Hier staat soms een rij om naar binnen te komen. Alleen komen de mensen niet voor de Bossche bollen maar voor de zelfgemaakte theeën, sandwiches, taarten etc. Een hartstikke leuk typisch Brits tentje waar je heerlijk kunt gaan zitten en waar je vooral overheerlijk kunt eten en drinken. Ik heb de Prince George thee op, jawel vernoemd naar de toekomstige koning van Engeland en er was ook een Princess Charlotte thee, die neem ik de volgende keer. En ik heb een soort van brownie cake met daarop karamel saus, vanille ijs en slagroom op, echt een aanrader!

Hierna was de zondag al bijna weer voorbij en aan het begin van de avond hebben we Manon weer op de trein gezet, die ging weer terug naar huis en zijn we teruggelopen naar ons huisje waar we ons weer klaar konden maken voor de komende week. Die is nu al weer begonnen en over een aantal dagen staan de volgende gasten alweer op de stoep; Stijn, de vriend van Joyce komt langs en mijn beste vriendinnetje, Ivanka komt vier daagjes naar mij toe!! Wat heb ik hier naar uitgekeken en volgende week dinsdag gaan we een dagje naar Londen waar ik onder andere mijn zus weer ga zien na een paar weken en nog een aantal familieleden die voor een dagje op en neer komen. Ik laat jullie allemaal weer weten hoe dat was in mijn volgende blog!

Dankjewel weer voor het lezen en tot snel!

Veel liefs,
Simone

  • 01 Maart 2016 - 13:26

    Susanne:

    Super leuk verslag weer en nog een weekje dan zie ik je weer xxx

  • 01 Maart 2016 - 14:36

    Paula:

    Mooi verslag. Hoop je snel weer te zien :) xxx

  • 01 Maart 2016 - 15:32

    Jan, Anita En Hans:

    wat een leuk verslag en wat fijn dat je het zo naar je zin hebt.

    groetjes

  • 01 Maart 2016 - 15:53

    Tonnie En Martin:

    Goed dat je het naar jouw zin hebt en dat de tijd voor je zo snel gaat.


    Groetjes van ons

  • 01 Maart 2016 - 21:47

    Egon Van Kessel SR:

    Goed om te lezen dat het je bevalt maar nog beter om te lezen dat je nu bewust wordt hoe duur het leven is en hoe moeilijk voor sommigen. Niets is eigenlijk vanzelfsprekend.
    Prima ervaring en kijk er weer naar uit dat je weer terug bij ons bent.
    En geweldig dat ik je kan ophalen de laatste dag van je verblijf nadat ik de dag ervoor de Yorkshire Tour heb gedaan en dus niet alleen naar huis hoef te rijden,

    Groet vanuit Duitsland omdat ik nu op weg ben naar Toscane waar het ook heel mooi is.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Van 11 februari tot 4 mei ga ik samen met Joyce naar Canterbury (Engeland). We volgen daar lessen aan de Christ Church University. En daarnaast lopen wij nog een aantal weken stage op een Engelse basisschool.

Actief sinds 13 Jan. 2016
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 3250

Voorgaande reizen:

11 Februari 2016 - 01 Mei 2016

Canterbury

Landen bezocht: